A+ | A | A-

Ines Unetič
Razstava Der Fürst als Sammler. Neuerwerbungen unter Hans-Adam II. von und zu Liechtenstein
Knez kot zbiratelj − nove pridobitve v času Hansa-Adama II. Liechtensteinskega
Dunaj, mestni predel Rossau, Palača Liechtenstein, od 12. februarja do 24. avgusta 2010

Liechtenstein_01aLiechtenstein_02aLiechtenstein_03a

Razstava se nahaja v pritljičju baročne palače, sestavljajo pa jo raznovrstna umetniška dela, ki jih je pridobil aktualni knez Hans-Adam II., rojen 14. februarja 1945. Muzej omogoča ogled začasne stalne razstave ter knjižnice in tako približa obiskovalcu podobo celovite umetniške zbirke, ki jo je rodbina Liechtenstein gradila vse od leta 1600 dalje s Karlom I. knezom von Liechtensteinom. Knez Hans Adam II. ima tako sedaj v posesti najpomembnejšo in največjo umetniško zbirko z mojstrovinami, ki obsegajo časovni interval petih stoletji.
Glede na velikost umetniške zbirke rodbine Liechtenstein je nemogoče pričakovati, da bi bila razstavljena vsa zbrana dela. Tako so razstavljene izbrane mojstrovine iz treh glavnih področji umetnosti. V slikarstvu so zastopani stari mojstri pomembnejših evropskih delavnic od 14. do 18. stoletja, kot npr. Quentin Massys (1465−1530) s sliko Pobiratelj davkov iz prve četrtine 16. stoletja, Peter Paul Rubens (1577−1640) s skico Mars in Rhea Silvia iz okoli 1616−17 ali pa bidermajerski mojster Friedrich von Amerling (1803−1887) s sliko Dekle s slamnatim klobukom iz leta 1835. Kiparski del bogatijo dela italijanskih mojstrov, kot so Andrea Mantegna, Jacopo Sansovino, Massimiliano Soldani-Benzi, Alessandro Algardi, in avstrijskih mojstrov Georga Raphaela Donnerja in Franza Xaverja Messerschmidta. Umetno obrt zastopajo izjemna dela iz porcela (npr. servis iz 12 kosov iz leta 1812) ali okrasni urni mehanizem iz različnih materialov (delo Joachima Friesa (1579−1620) iz okoli 1610−12), tapiserija (tapiserija iz delavnice Jeana II. Barrabanda (1687−1725) iz okoli 1715) in pohištvo, kot je slavni Badminton Cabinet (1720−1732), ki je nastal v nadvojvodski delavnici v Firencah.
Mnoga umetniška dela so bila skozi čas izgubljena, nekaj jih je bilo prodanih, večji delež pa je vzela vojna. Knez Hans Adam II. je želel popraviti nastale vrzeli in čeprav sam ni imel znanja niti zanimanja za umetnost, je začel z zbirateljstvom (pridobil je kar 700 umetniških del). Zbirateljstvo je sprva razumel kot dolžnost do rodbine, sčasoma pa je postalo njegova pomembna dejavnost (pri tem je pomembna tudi naložbena vrednost zbirke). Dela iz umetniške zbirke so na ogled tako na Dunaju, predstavljena bodo še v Vaduzu (Kunstmuseum Liechtenstein, od 24. septembra 2010 do 16. januarja 2011), razstavljena pa so bila med drugim v Metropolitan Museum of Art v New Yorku in na Japonskem. Pohištvo in druge predmete umetne obrti v bidermajerskem slogu bo mogoče videti v mestni palači rodbine Liechtenstein na ulici Bankgasse na Dunaju, ki jo bodo po restavratorskih delih odprli za javnost (najkasneje novembra 2012).
Knezovo zbirateljstvo se bo še nadaljevalo, saj želi zapolniti nastale vrzeli v zbirki. Tako postaja zbirka tudi čedalje bolj gostobesedna, z vsakim artefaktom ustvarja realnejšo sliko in občutje o tem, kakšni so nekdaj bili bivalno okolje, potrebe in okus višjega sloja. Že vstop v prvo razstavno sobano nam prikaže izjemne dimenzije tapiserij, mogočnost se še nadgradi v zadnji sobani, kjer se bohoti veličastno pohištvo (največji vtis gotovo naredi Badminton Cabinet) in naenkrat postane sobana manjša. Ob teh dimenzijah in barvitosti pa postane tudi vznesenost Karla Evzebija, kneza von Liechtensteina (sina Karla I.), kot jo lahko razberemo iz njegovega traktata, v katerem vzgaja nove, velikodušne naročnike in ljubitelje umetnosti, veliko bolj jasna.

Naša spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje strani. Več si lahko preberete tukaj.
se ne strinjam
se strinjam