A+ | A | A-

Helena Trebar
Re: ZEK
Oblikovalska razstava
Galerija Avla NLB, od 17. septembra do 12. novembra 2009

Logotip_ZekBancni_RopOtvoritev_razstaveLentikularni_plakatiGalerija_Avla_NLB

Potem ko so vstopili v banko, so počakali na primeren trenutek, na glavo poveznili najlonko in povedali, da je to rop. Kradli niso, lagali pa tudi ne − s seboj so namreč prinesli ogromno fotografijo Antona Ropa in s tem odprli razstavo v Galeriji Avla Nove ljubljanske banke. V svojih 8 letih skupne poti »ZEK-ovci« vedno znova presenečajo, navdušujejo ali šokirajo, občinstvo vsekakor redko pustijo ravnodušno. Žiga Aljaž, Aleš Arnež, Miha Artnak, Žiga Artnak, Filip Burburan, Tibor Kranjc, Jurij Lozič, Petar Perčič in Marko Potočnik so se kot člani skupine ZEK Crew javnosti sprva predstavili skozi likovno polje grafitarstva, zadnja leta pa se udejstvujejo kot vsestranski umetniki, saj ekipo sestavljajo grafični in industrijski oblikovalci, tipografi, grafitarji, ilustratorji, arhitekt in visual jockey (VJ).

 

Razstavo Re: ZEK so pripravili pod organizacijsko taktirko Emzina, zavoda za kreativno produkcijo, besedilo za zloženko pa je prispeval oblikovalec Jernej Stritar. Razstavljene umetnine so plod kolektiva, sicer pa člani znotraj različnih oblikovalskih poti ustvarjajo tudi kot posamezniki. Zaradi prostorskih omejitev in drugih formalnih določil razstavišča so se odločili zadihati v virtualnem prostoru in dodatne dimenzije razviti znotraj samih umetnin. Hit razstave so tako lentikularni plakati, s katerimi so do 5 statičnih slik povezali v spremenljivo podobo in tako pridobili animacijski učinek. Lentikularna tehnologija sicer ni novost. Prvič se je pojavila ob koncu 30. let prejšnjega stoletja, njena uporaba pa se je močno razširila v ZDA v 60. letih kot izjemno uspešen oglaševalski medij. »ZEK-ovci« so v svojih delih že večkrat uporabili predelane retro elemente in tehnike, spomnimo se npr. nenavadnega barvno prelivajočega se papirja iz 80. let, ki so ga po lastnih besedah, »ker je bil tako grd, enostavno morali uporabiti« za izdelke, predstavljene na letošnjem Beograjskem tednu oblikovanja (Belgrade Design Week '09). V NLB je razstavljenih 12 lentikularnih plošč in 8 plakatov običajnega tiska. Uvodna plošča, ki jo sestavlja tudi največ slik, prikazuje na živo rumenem ozadju menjajoči se logotip skupine, križec v različnih izvedbah - dve sablji, dve peresci, dve paličici za boben ali, seveda, zajčji smrček.
Za svoje oblikovalske dosežke so prejeli mnogo priznanj in likovnih nagrad; v zadnjem obdobju so sodelovali na Bienalu mladih umetnikov 2008 v Pugliji v Italiji (Biennale of Young Artists 2008, Puglia) in na že omenjenem Beograjskem tednu oblikovanja '09, dela nekaterih članov skupine so bila objavljena v publikacijah Los Logos, Stickeraward, Graphotism in Concrete magazine, znani pa so tudi po zabavni internetni aplikaciji za izdelavo lastnih stripov Stripgeneratorju (http://stripgenerator.com). Njihova dela niso zgolj larpurlartistični okraski, saj poleg vpadljivega vizualnega učinkovanja, ta se navadno podreja filozofiji »manj je več«, pogosto srečamo s humornimi rešitvami in pomenljivimi vsebinami poglobljen umetniški opus. T. i. komercialni projekti "ZEK-ovcem" omogočajo, da avtorska dela, ki sledijo kakovostnim oblikovnim in konceptualnim rešitvam, izvedejo brez vmešavanja naročnikov, ob čemer lahko svoji nekonvencionalni umetniški žilici pustijo toliko več svobode.
Na obsežnejšo ali celo retrospektivno postavitev bo treba počakati še dve leti, ko bo ZEK Crew praznoval deseti jubilej, do tedaj pa se lahko z njihovimi umetninami srečamo praktično kjer koli − v ulični umetnosti, oblikovanju tiskovin in reklamnih sporočil, pri urejanju javnih prostorov, ilustraciji revij, potisku oblačil, in ker sem verjetno še in še pozabila dodati, se je za več informacij najbolje obrniti kar na njihovo stilsko dovršeno spletno stran www.zek.si.

 

Naša spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje strani. Več si lahko preberete tukaj.
se ne strinjam
se strinjam