Predstavitve

Monika Pemič
Kanon! Kanon? Kanon.
30. kongres nemških umetnostnih zgodovinarjev
Marburg, od 25. do 29. marca 2009

kht_logo

Leta 1949 so se v Brühlu nemški umetnostni zgodovinarji prvikrat sestali na svojem kongresu; od takrat dalje organizirajo posvetovanje v takem okviru vsaki dve leti. Letošnji jubilejni kongres, trideseti po vrsti, se je odvijal na univerzi v Marburgu.
S svojo skoraj pol tisočletja staro univerzo je ponudil Marburg zboru na tako visoki ravni ustrezen okvir. Marburško univerzo odlikuje dejstvo, da je svojim umetnostnim zgodovinarjem kot prva zgradila poseben institut. Na njem je od ustanovitve leta 1913 pa vse do svoje upokojitve v letu 1947 deloval Richard Hamann (1879-1961), slovenski publiki znan predvsem po svojem pregledu zgodovine umetnosti (Geschichte der Kunst).

Ana Pokrajac
Zoran Mušič, med življenjem in smrtjo ob stoletnici rojstva
Španska vizija, Narodna galerija, od 12. februarja do 19. aprila
Zoran Mušič iz slovenskih zasebnih zbirk III. Risbe, Galerija Zala, od 11. februarja do 24. marca
Poklon Zoranu Mušiču, Galerija TR3, od 12. februarja do 13. marca

Ob stoletnici rojstva Zorana Mušiča, ki je napočila 12. februarja 2009, so v Ljubljani potekale tri razstave, posvečene tej obletnici. Dokumentarna razstava v Narodni galeriji nam je približala slikarja kot študenta v Španiji, gostobesednega in polnega življenja. Razstava sedemdesetih risb iz slovenskih zasebnih zbirk v Galeriji Zala je zaobjemala čas vseh sedmih desetletij umetnikovega ustvarjanja, Galerijo TR3 pa je napolnilo sedem portretov in figur iz zadnjega obdobja Mušičevega življenja.

Asta Vrečko
Nismo poslednji
Simpozij o slikarju Zoranu Mušiču ob stoletnici rojstva
Ljubljana, Velika dvorana SAZU, 26. in 27. marec 2009

V četrtek, 26., in petek, 27. marca, je v Veliki dvorani Slovenske akademije znanosti in umetnosti v Ljubljani potekal znanstveni simpozij, ki ga je ob stoletnici rojstva velikega umetnika slovenskega rodu, Zorana Mušiča, pripravila SAZU v sodelovanju z Novo revijo.
Predsednik akademije Jože Trontelj je imel uvodni nagovor, v katerem je izrazil ponos, da je bil Zoran Mušič naš rojak in član SAZU. Simpozij je poimenoval poklon spominu in ustvarjanju enega od genijev slikarstva. Spregovoril je o izjemnosti ustvarjanja in dojemanja umetnin ter o starosti umetnosti, ki spremlja človeka že zelo dolgo in je starejša kot znanost. Niko Grafenauer, predsednik pripravljalnega odbora simpozija je podal svoje dojemanje usode in umetnosti Zorana Mušiča ter njegove estetske veličine. Spomnil je na kruto usodo, ki je pretila slikarju po vrnitvi iz Dachaua, in pri tem povezal njegovo življenjsko pot z aktualnim dogajanjem: kot je omenil, bi se Mušič prav lahko zapisal »sv. Barbari«, če ga ne bi med nami ohranil pobeg v Benetke.  Kljub temu, da dolgo časa na Slovenskem ni bil preveč navzoč in je bil iz slovenskega prostora pregnan, ga ni nikoli docela zapustil.

Ana Pokrajac
Mapplethorpe anarhist ali klasicist?
Okrogla miza
Narodna galerija, 1. junij 2009

Lisa_Lyon_1982Lydia_Cheng_1985Orchid_1985Self_Portrait_1982

Pred otvoritvijo ljubljanske razstave fotografij Roberta Mapplethorpa je bila v Narodni galeriji okrogla miza oziroma predstavitev Mapplethorpovega dela in fundacije, ki skrbi za njegovo dediščino. Kustosinja razstave Jill Silverman van Coenegrachts je povabila neodvisnega kuratorja in publicista Petra Weiermairja, ki trenutno na Dunaju pripravlja razstavo o Mapplethorpu, urednika revije Fotografija Jana Babnika ter odvetnika Michaela Warda Stouta in Erica R. Johnsona s fundacije Robert Mapplethorpe iz New Yorka.
Sillvermanova je v kratkem uvodu pojasnila, kako je zasnovala postavitev razstave: v Galeriji TR3 so na ogled avtoportreti in portreti, v Narodni galeriji pa so razstavljena njegova zadnja dela, fotografije cvetja in neoklasicističnih kipov. Fotografov odvetnik in skrbnik fundacije Michael Stout je pripomnil, da bi bil Mapplethorpe vesel, če bi vedel, da so njegove fotografije razstavljene v Narodni galeriji, kajti »ta klasika in eleganca bi mu bili všeč«.

Helena Trebar
Mehika pred Kolumbom. Večno življenje
Najnovejše arheološke najdbe v Zahodni Mehiki
Galerija Cankarjevega doma, od 10. marca do 26. julija 2009

Mehika1Mehika2Mehika3

Cankarjev dom v tem letu kot sedmo predstavitev oddaljenih kultur gostuje Mehiko, zibelko mnogih, nam bolj ali manj poznanih, indijanskih civilizacij novega sveta. Srce festivala Viva Mehika je arheološka razstava Mehika pred Kolumbom, Večno življenje - Najnovejše arheološke najdbe v Zahodni Mehiki, ki slovenskemu občinstvu tako prvič odkrije svet predkolumbovske umetnosti, navdih prenekaterim likovnim velikanom 20. stoletja, od Diega Rivere do Henrija Moora.

Ewa Micke-Broniarek
Impresionizem in simbolizem. Poljsko slikarstvo okoli 1900
Gostujoča razstava Narodnega muzeja iz Varšave (Muzeum Narodowe w Warszawie) v Narodni galeriji v Ljubljani
od 16. aprila do 7. junija 2009

Poljaki2Poljaki1Poljaki3Poljaki4

Razstava Poljsko slikarstvo okoli 1900. Impresionizem in simbolizem, pripravljena iz zbirk Narodnega muzeja v Varšavi in obogatena s slikami iz zasebnih zbirk ter zbirk Muzeja umetnosti v Lodžu in Mazurskega muzeja v Płocku, je prva predstavitev poljske umetnosti tega obdobja v Sloveniji. Po nenavadnem spletu okoliščin se je ideja za njeno organizacijo, skupnega projekta Narodne galerije v Ljubljani in Narodnega muzeja v Varšavi, porodila leta 2008, skoraj natanko sto let po prvi razstavi slovenskega slikarstva na Poljskem, ki je bila odprta marca 1908 v Društvu za spodbudo lepih umetnosti (Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych). Takrat je imelo varšavsko občinstvo priložnost, da se seznani z deli najodličnejših slovenskih impresionistov - Petra Žmitka, Riharda Jakopiča, Matije Jama, Ivana Groharja in Mateja Sternena.

Andrej Srakar, Sonja Kerin Krek
Slovenska kiparska razstava 2009: V vrtincu evropskih vrednot
Razpis in natečaj za sodelovanje pri izdelavi kataloga

Slovenska kiparska razstava je nastala v pogovorih Staše Kokot (ustanoviteljice Zavoda za kiparstvo), Mestne občine Ljubljana ter prvotnega selektorja Aleksandra Bassina v letu 1997. Že naslednje leto je krmilo razstave prevzel morda osrednji predstavnik slovenske filozofije umetnosti zadnjih desetletij, prof. dr. Aleš Erjavec, ki je ostal selektor vse do leta 2008, ko ga je za eno leto nadomestil umetnostni zgodovinar prof. dr. Jure Mikuž, selektor lanskoletne razstave.
Pri oblikovanju razstave vztrajamo pri  njeni odprti naravi - nanjo se lahko prijavi kdor koli, o izboru del, ki so kasneje predstavljena, pa odločajo umetnostna merila selektorja. Vsako leto je na razstavi podeljenih tudi več nagrad.

Adela Železnik
L'internationale/Internacionala
Novinarska konferenca  ob predstavitvi mednarodnega medinstitucionalnega projekta

Ca'del Duca, San Marco 3073, Benetke  (v bližini Gallerie A+A / Slovenski paviljon na 53. beneškem bienalu), 6. junij 2009

Internacionala je nova oblika sodelovanja med štirimi evropskimi muzeji in arhivi. Namen tega povezovanja je, da na osnovi večih različnih zbirk in arhivov postavlja pod vprašaj prevladujoče kanone v umetnosti ter primerja lokalne razlike in podobnosti. Namesto globalnih, hegemoničnih ambicij največjih sodobnih umetnostnih muzejev, Internacionala predlaga sodelovanje med muzeji in arhivskimi institucijami, katerih zbirke so zasnovane na podlagi lokalnih kontekstov in zgodovin, kar omogoča izoblikovanje več transnacionalnih kulturnih naracij in ne ene same, osrednje.

Naša spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje strani. Več si lahko preberete tukaj.
se ne strinjam
se strinjam